Jak na neukázněné dítě ve skupině
8h | 14900 Kč pro celý sbor
Během své praxe jsem byl zván do tříd, do kterých se učitelé báli vstoupit. Byly to třídy, kde nadávky, ponižování a urážky patřily k dennímu pořádku, kde žáci během hodiny vstávali a šli se rvát dozadu na koberec. Třídy, kde byl školní majetek zničený a rodiče neustále poslouchali stížnosti na nevhodné chování svých dětí. Kde žáci sami o sobě říkali, že jsou „nejhorší třída na škole“. Kdo je vlastně zlobivé dítě? Jsem já sám ukázněný? Má „nekázeň“ nějaká pozitiva? Proč tak urputně vyžaduji kázeň? Nejen na tyto otázky budeme společně v rámci supervizní diskuse hledat odpovědi.
Cílem semináře je vybavit účastníky základními znalostmi a dovednostmi pro práci s neukázněnými dětmi ve skupině. Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část, které se vzájemně propojují. Zaměříme se na problematiku kázně a autority, zejména se podíváme na komunikaci s neukázněným dítětem, na práci s pravidly třídy, individuálním výchovným programem, komunikaci s rodiči; zaměříme se i na reflexi a sebereflexi vlastního chování. Vyzkoušíme si i nácvik dovedností, zejména pak různé způsoby vedení rozhovoru s neukázněným žákem a třídou. Naučíme se, jak druhému říci, co se nám na jeho chování líbí, a co nelíbí; jak udělit správně zpětnou vazbu; jak aktivně naslouchat, případně jak a zda vůbec trestat. Součástí semináře budou i různé kazuistické případy, se kterými přijdou samotní účastníci.
- Při nácviku odhalíte své stereotypy a chyby v komunikaci
- Vytvoříme si společně zásady udržení kázně
- Poznáme sami sebe, své vlastní potřeby