Výcvik nenásilné komunikace pro pedagogy
16 h | 24900 Kč pro celý sbor
Víte, jak odolat a bránit se manipulaci v komunikaci i lidských vztazích? Víte, jak druhým sdělit, co se vám na jejich chování líbí nebo nelíbí? Nevíte si rady při rozhovoru s agresivním rodičem nebo klientem? Chcete se naučit reagovat na kritiku? Dovedete ukončit vztahovou válku a věnovat se věcnému obsahu? Chcete ochutnat a navštívit svět psychoterapie? Pojďme společně trénovat a poznat tak trochu sami sebe.
I. blok: Nenásilná komunikace při práci s klientem (žákem nebo rodičem)
Na úvodním bloku se seznámíme s přístupem nenásilné komunikace M. B. Rosenbergera. Povíme si něco o cíli komunikace, procesu vnímání (aneb jak to funguje v lidském mozku), o věcné a vztahové složce komunikace, aktuálních výzkumech zabývajících se komunikací, naučíme se odhalovat různé typy skryté i zjevné agrese v komunikaci, udělovat zpětnou vazbu, naučíme se pátrat po porozumění a odlišit hodnocení od pozorování. Budeme pracovat s konkrétními příklady, poznávat sami sebe, učit se porozumět významům slov.
II. blok: Emoční složka komunikace; participativní styl
Naučíme se rozpoznávat své emoce, vhodnou formou je vyjadřovat, rozpoznat prosbu od rozkazu, přijmout odpovědnost za své emoce. Naučíme se uplatňovat participativní styl v komunikaci (vedení): zpětná vazba, pátrání po porozumění (technika kladení otevřených otázek, techniky aktivního naslouchání), hledání řešení; i řídící styl v komunikaci; natrénujeme i řešení konfliktů v komunikaci (rozpor ve vztahové a věcné rovině).
III. blok: Asertivita – nácvik dovedností
Naučíme se rozlišit agresivní, pasivní a manipulativní chování, povíme si výhody a nevýhody typů chování, sdělíme si naše asertivní práva, naučíme se základní asertivní vzorec (chci – musím oproti chci – měl bych); nacvičíme základní asertivní vzorec; pracovat budeme s kazuistikami, vyzkoušíme uplatňování oprávněného požadavku, odmítání žádosti o laskavost, zvládání kritiky (reálné a manipulativní) s nácvikem dovedností.
IV. blok: Nácvik dovedností
Vyzkoušíme si formou video tréninku řešení konkrétních situací z vaší pedagogické praxe; rozbor ukázek a zadaných úkolů; prostor pro skupinovou supervizi.
- Při videotréningu odhalíte své stereotypy a chyby v komunikaci
- Naučíme se techniky vedení rozhovorů s žáky i rodiči
- Naučíme se reflektovat své komunikační strategie a chyby